Poznáte to: príde počiatočná myšlienka, neraz znepokojivá či negatívna, a následné premýšľanie už naberá vlastný smer bez toho, aby sme si to uvedomili. Vzniká tak nastavený vzorec neproduktívneho myslenia, ktoré zbytočne živíme a točíme dookola. Takéto zacyklené myslenie nás oberá o energiu, čas a schopnosť vnímať malé každodenné radosti…

Dobrá správa je, že tak ako dokážeme upratať svoj byt alebo dom, dokážeme upratať aj vo svojej hlave. Viem, nikto nás to nikdy neučil. Bolo by skvelé, keby v škole pribudol predmet, ktorý by nás pripravil do života po psychickej a emočnej stránke, že? Dokázať to môžeme aj sami a teraz, ak začneme svoje myšlienky vedome sledovať a ovládať. Povedzme si teda, ako na to:

1. SLEDOVANIE MYŠLIENKOVÉHO DOMINA V NAŠEJ HLAVE.

Prvý dôležitý krok.Všímajme si, čo sa nám počas dňa objavuje v mysli, ako premýšľame, ako jedna myšlienka nadväzuje na ďalšiu a ďalšiu… Ako sa to odzrkadľuje na tom, ako sa cítime, čo hovoríme, ako sa správame. Niekedy zistíme, že mnohé myšlienky vlastne ani nie sú naše. Prebrali sme ich od svojich rodičov, kolegov, priateľov, zo sociálnych sietí… Ak si to dokážeme priznať, začneme si vedome vyberať NAŠE ďalšie myšlienky tak, aby boli v súlade s NAŠIMI potrebami a hodnotami

2. VYPNUTIE VONKAJŠIEHO SVETA

Viete si užiť chvíle samoty a ticha? Dokážete byť sami so sebou?Ako sa vtedy cítite? Skúste to. Vypnite telku, rádio, sociálne siete a venujte sa sami sebe. Zamerajte sa na vlastné pocity, túžby a potreby pri šálke čaju alebo kávy, každý deň aspoň 30 minút. To nie je tak veľa, čo poviete?

3. POHYB AKO TERAPIA

Akýkoľvek pohyb je najlepší spôsob, ako “vypnúť hlavu” a byť TU a TERAZ, sami pre seba. Vyplavuje v tele liečivé hormóny, uvoľňuje napätie a mení naše vnútorné nastavenie. Vyberte si nejaký šport alebo prechádzky, voľba je na vás. Budete prekvapení, aké zmeny vám to časom prinesie, vnútorné aj vonkajšie.

ZHRNUTIE: Tak, ako vieme trénovať svoje telo, vieme trénovať aj svoju myseľ. Chce to len VÔĽU, VYTRVALOSŤ A PRAVIDELNOSŤ. Zrazu zistíme, že keď prídu negatívne, znečisťujúce myšlienky, vieme ich ľahko dostať pod kontrolu a nedovolíme im spustiť dominový efekt, ktorý nám zámorí myseľ a pokazí zvyšok dňa.

Zastavíme svoje obavy, strachy, hnev, nechuť i zlú náladu. Prestaneme sa obviňovať, podceňovať, zneisťovať a sabotovať. Keď príde takáto prvotná myšlienka, nestotožníme sa s ňou, nebudeme ju ďalej rozvíjať, ale necháme ju odísť. Sústredíme sa na niečo iné, obrátime pozornosť na to, čo potrebujeme a chceme.

Určite to dokážete! A ak sa budete chcieť inšpirovať alebo vnútorne posilniť, prihláste sa na niektorý z mojich webinárov alebo na individuálne poradenstvo (momentálne online, ale neskôr aj osobné). Verím, že vám moje tipy pomôžu preklenúť toto náročné obdobie.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *